Chociaż quady Suzuki nie były pierwszymi pojazdami, które pojawiły się na rynku, producent ma kilka znaczących nowości w swojej historii.


Największą nowością dla Suzuki było niewątpliwie wypuszczenie QuadRunner 125 z 1983 roku - pierwszego czterokołowego quada, jaki kiedykolwiek pojawił się na rynku. Czcigodny LT125 był wyposażony w sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów.


Zaledwie cztery lata po quadach Suzuki wprowadzono na rynek QuadRunner 4WD - pierwszy w branży pojazd ATV z napędem na cztery koła. QuadRunner umożliwiał użytkownikom przełączanie się z trybu 2WD na 4WD i był wyposażony w blokadę przedniego mechanizmu różnicowego.


W 1991 roku po raz pierwszy ogłoszono króla pojazdów terenowych Suzuki - KingQuad. Ten ATV pochodzi z fabryki z niezależnym zawieszeniem na cztery koła, napędem na 4 koła i większym silnikiem o pojemności 280 cm3.


Nazwy takie jak Eiger i Vinson przez jakiś czas zastępowały KingQuad, ale powrócił on w 2005 roku z KingQuad 700, a dziś każdy SUV SUV w gamie Suzuki ma pseudonim KingQuad.


Co ciekawe, Suzuki jest jedynym dużym producentem pojazdów ATV, który nie produkuje UTV. Wiele lat temu rozmawialiśmy z pracownikiem Suzuki o testowanym przez firmę UTV, ale nigdy nie pojawił się na rynku.

Zaprojektowane z myślą o młodszych motocyklistach rozpoczynających przygodę ze światem ATV, QuadSport Z50 i Z90 oferują sportowy wygląd nawiązujący do bogatej historii wyścigów ATV Suzuki. Z50 to najtańszy ze wszystkich quadów Suzuki, którego cena detaliczna wynosi 2099 USD. Wyposażony jest w silnik o pojemności 49 cm3, automatyczną skrzynię biegów CVT, niezależne przednie zawieszenie osi wahliwej i tylne zawieszenie wahacza. Z90 ma większą powierzchnię, aby lepiej pomieścić nieco starszych kierowców i silnik o pojemności 90 cm3.

Zdecydowana większość pojazdów terenowych Suzuki to maszyny użytkowe, które są gotowe do pracy i do zabawy na szlaku. Najbardziej przystępny cenowo jest KingQuad 400. Dostępny zarówno z automatyczną (ASi), jak i manualną (FSi) skrzynią biegów, KingQuad 400 jest wyposażony w chłodzony powietrzem silnik o pojemności 376 cm3, niezależne zawieszenie przednie z podwójnymi wahaczami, tylne zawieszenie wahacza i cztery koła. napęd. 

Następnym krokiem w rodzinie KingQuad jest KingQuad 500 o średniej masie. Oferowany tylko z automatyczną skrzynią biegów, KingQuad 500 jest napędzany przez chłodzony cieczą, jednocylindrowy silnik o pojemności 493 cm3. Zawieszenie zostało ulepszone do w pełni niezależnej konstrukcji z podwójnymi wahaczami z przodu iz tyłu z pięciokierunkową regulacją napięcia wstępnego. Dostępnych jest wiele opcji wykończenia, w tym niektóre ze wspomaganiem kierownicy, a niektóre z pakietem Suzuki Rugged, który obejmuje matową czarną karoserię, przednie i tylne zderzaki oraz szerokie chlapacze.

Jeśli chodzi o pojazdy terenowe Suzuki, niekwestionowanym okrętem flagowym jest KingQuad 750. Jest to największy i najgorszy ATV Suzuki, napędzany jednocylindrowym silnikiem o pojemności 722 cm3. Ta maszyna ma wiele wspólnego z KQ 500, w tym przednie i tylne niezależne zawieszenie z podwójnymi wahaczami i pięciostopniową regulacją napięcia wstępnego. Ten ATV przeszedł od dawna oczekiwany remont na rok modelowy 2019, który obejmuje mocniejszą ramę, ulepszony układ kierowniczy, amortyzatory gazowe i duży wzrost uciągu do 1322 funtów. Różne opcje wykończenia obejmują elektroniczne wspomaganie kierownicy, grafikę z edycji specjalnej, aluminiowe koła i nie tylko.