Po 30 latach budowy skuterów śnieżnych pierwsze pojazdy terenowe Polaris zaczęły pojawiać się w salonach dealerów w 1985 r  rzucając wyzwanie branży, która do tej pory była całkowicie zdominowana przez japońskie marki. Te modele z 1985 roku były nie tylko pierwszymi pojazdami ATV Polaris… były to pierwsze pojazdy ATV wyprodukowane w Ameryce.


Pierwszymi pojazdami terenowymi Polaris były: czterokołowy Trail Boss 250 i trójkołowy Scrambler 250. Trail Boss był wyposażony w przednie zawieszenie z kolumnami MacPhersona, z którego Polaris korzysta do dziś.

Dostępnych jest imponująca liczba quadów Polaris przeznaczonych dla młodych kierowców. Outlaw 70 (6 i starsi) i 110 (10 i starsi) przywołują wspomnienia starych ATV Outlaw 450/525 Sport. Outlaw 70 opiera się na silniku o pojemności 70 cm3 z wtryskiem paliwa, podczas gdy model 110 ma silnik o pojemności 112 cm3 z wtryskiem paliwa. Obydwa są standardowo wyposażone w kask i szkoleniowy DVD z regulowanym ogranicznikiem prędkości dla rodziców i paskiem bezpieczeństwa. 

Dla młodych kierowców (10 i starszych), którzy pragną maszyny do zabawy, powstał Sportsman 110 .Posiada przednie i tylne bagażniki i wyposażony jest w silnik o pojemności 112 cm3. Dodatkowo standardowo posiada  kask, szkoleniowe DVD, regulowany ogranicznik prędkości dla rodziców i pasek bezpieczeństwa.

Większe dzieci (od 14 lat) poszukujące nieco sprawniejszego ATV mogą spojrzeć na Phoenix 200. Jest on wyposażony w silnik o pojemności 196 cm3, przednie zawieszenie z dwoma wahaczami, tylne zawieszenie wahacza, kask, DVD szkoleniowe i regulowany przez rodziców ogranicznik prędkości. 

Pojazdy terenowe Polaris dla dorosłych zaczynają się od Sportsman 450 i 570. Te maszyny mają to samo podwozie, gdzie 450 jest napędzany przez 33-konny silnik 500 cm3, a 570 przez 44-konny silnik 567 cm3. Oba oferują 485 funtów ładowności i 270 funtów pojemności bagażnika. Możesz holować 1200 funtów za pomocą 450 i 1500 funtów za pomocą 570. Dla każdej maszyny dostępnych jest wiele poziomów wyposażenia, w tym dwumiejscowy model Touring 570. 

Następny poziom, to Sportsman 850, który może pochwalić się 78-konnym silnikiem. Inne funkcje obejmują 360 funtów pojemności bagażnika przedniego / tylnego, uciąg 1500 funtów i 11,5 cala prześwitu. Dostępny jest również dwumiejscowy Sportsman Touring 850.

Oferując aż 90 koni mechanicznych, Sportsman XP 1000 to najpotężniejszy ATV w branży. Atuty to: skok zawieszenia 10,25 cala, prześwit 12 cali, pojemność bagażnika 360 funtów, uciąg 1500 funtów i 14-calowe aluminiowe koła. Dostępny jest również dwumiejscowy Sportsman Touring XP 1000.

Obecnym królem ATV Polaris jest nowy Sportsman XP 1000 S, który ma ten sam silnik co XP 1000, ale przenosi wszystko inne na inny poziom. Zmiany obejmują 55-calową szerokość, w pełni regulowane amortyzatory Walker Evans Premium, 27-calowe opony Duro Powergrip, prześwit 14,5 cala, pojemność bagażnika 500 funtów, uciąg 1750 funtów i wciągarkę 3500 funtów. 

Scrambler 850 to maszyna Sport, która  stawia na wygodę. Posiada 78-konny silnik, 26-calowe opony CST, 11,5-calowy prześwit, szerokie deski podłogowe i 75 funtów pojemności bagażnika. 

Jak można się spodziewać po nazwie, Scrambler XP 1000 S łączy podobieństw ze Sportsman XP 1000 S. Różnice obejmują 89-konny silnik, 3-stopniowe regulowane amortyzatory Walker Evans, 55-calową szerokość, 14,5 cala podłoża prześwit, 27-calowe opony Duro PowerGrip II, 11-calowy listwa ledowa Pro Armor, przedni mechanizm różnicowy i półosie pożyczone od RZR XP 1000.

Jeśli chodzi o pojazdy terenowe Polaris, które naprawdę mogą działać, nie ma nic lepszego do pracy, niż Sportsman 6 × 6 570. Ten ATV ma miejsce dla dwóch osób i jest wyposażony w sześciokołowy napęd na wszystkie koła, skrzynię ładunkową, która może pomieścić 800 funtów, 1500 funtów uciągu i 11,5 cala prześwitu.

X2 był podstawą od wielu lat i nie bez powodu. Ma wszechstronną konfigurację 1-up lub 2-up i ma 400-funtową skrzynię ładunkową i 1225 funtów uciągu.