Pojazdy terenowe Hondy były w czołówce branży od samego początku, kiedy wprowadzono pojazd, który zasadniczo stworzył pojazdy ATV takie, jakie znamy - Honda ATC z 1970 roku.


Trójkołowce Hondy dominowały na rynku przez ponad dekadę, zanim inżynierowie skupili się na czterokołowych pojazdach ATV z TRX200 w 1984 roku. Ponad 30 lat później nazwa TRX jest nadal częścią rodziny pojazdów terenowych Hondy.


Wraz z rozwojem technologii i rozwojem branży pojazdy terenowe Hondy dotrzymały kroku swoim modelom użytkowym i sportowym przez około 25 lat, zanim popularność pojazdów Side-by-Side (UTV) wzrosła. Honda wprowadziła swój pierwszy UTV (Big Red) w 2010 roku i cztery lata później zastąpiła go Pioneerem.


Dziedzictwo wyścigowe

Przez lata pojazdy terenowe Hondy zyskały reputację niezawodności. Kierowcy ATV zaczęli doceniać, jak wiele zniewag mogą znieść pojazdy terenowe Hondy, a nawet dzisiaj, jeśli weźmiesz udział w jakimkolwiek wyścigu sportowym ATV i prawdopodobnie zobaczysz więcej ATV Hondy na starcie niż cokolwiek innego. W szczególności zawodnicy na długich dystansach używają TRX450R od lat bez żadnych oznak spowolnienia.

Zalecany dla motocyklistów w wieku 10 lat i starszych, Honda TRX90X to jedyny model Hondy dla młodzieży i został zaprojektowany specjalnie dla początkujących jeźdźców. Jest napędzany jednocylindrowym silnikiem o pojemności 86 cm3 i opiera się na przyjaznej dla użytkownika przekładni bez sprzęgła, która umożliwia kierowcom ręczną zmianę biegów bez sprzęgła.

Ponieważ czcigodny TRX450R nie jest już w ofercie Hondy, TRX250X jest jedynym obecnym sportowym ATV marki. Ta maszyna korzysta ze sprzęgła Honda SportClutch, które zapewnia kontrolę nad ręczną zmianą biegów, jednocześnie eliminując ryzyko zgaśnięcia spowodowanego zmianą biegów. Dzięki silnikowi o pojemności 229 cm3 TRX250X jest wystarczająco mocny, aby zabawiać każdego, ale nadal jest wystarczająco lekki dla mniejszych rowerzystów.

Największym psem wśród pojazdów terenowych Hondy jest Honda Rincon 2020, która opiera się na największym silniku Hondy do pojazdów ATV - jednocylindrowym młynie o pojemności 675 cm3 z podwójną głowicą cylindra. Funkcje obejmują trzybiegową automatyczną skrzynię biegów, niezależne tylne zawieszenie ze skokiem 8,0 cali, przednie zawieszenie z podwójnymi wahaczami, prześwit 9,1 cala i promień skrętu 10,8 stopy. 

Od dawna znany jako koń pociągowy w gamie Honda ATV, FourTrax Foreman to sprawdzony i niezawodny SUV. Posiada jednocylindrowy silnik o pojemności 518 cm3, sprawdzone tylne zawieszenie wahacza, przedni mechanizm różnicowy i wiele więcej. Jest dostępny w trzech poziomach wyposażenia na rok 2020: Fourman 4 × 4. Fourman 4 × 4 EPS i Fourman 4 × 4 ES EPS.

Honda Fourtrax Foreman Rubicon 4 x 4 opiera się na 518cc pojedynczego cylindra silnika i posiada niezależny tylne zawieszenie i stalowych stojaków przednich i tylnych. Na rok 2020 dostępne są cztery poziomy wyposażenia: Foreman Rubicon 4 × 4 EPS, Foreman Rubicon 4 × 4 Automatic DCT, Foreman Rubicon 4 × 4 Automatic DCT EPS i Foreman Rubicon 4 × 4 Automatic DCT EPS Deluxe.

Spadek w stosunku do Foreman to linia pojazdów terenowych Honda Rancher. Na rok modelowy 2020 dostępnych jest osiem różnych poziomów wyposażenia Rancher, każdy wyposażony w jednocylindrowy silnik o pojemności 420 cm3. Podstawowy Rancher jest wyposażony w ręczną skrzynię biegów i solidne zawieszenie tylnej osi, a Rancher ES ma elektryczny rozruch. Przejdź na Rancher 4 × 4 z napędem na cztery koła, podczas gdy Rancher 4 × 4 ES drop zawiera elektroniczny program zmiany biegów Hondy. Następny jest Rancher 4 × 4 EPS ze wspomaganiem kierownicy, a następnie Rancher 4 × 4 Automatic DCT EPS z dwusprzęgłową skrzynią biegów Hondy. Rancher Automatic DCT IRS posiada niezależne tylne zawieszenie, podczas gdy Rancher Automactic DCT IRS EPS to zasadniczo ten sam pojazd z elektronicznym wspomaganiem kierownicy. 

Spośród pojazdów terenowych Hondy 2020 najbardziej przystępnym cenowo modelem jest FourTrax Recon. Jest zbudowany wokół chłodzonego powietrzem silnika o pojemności 229 cm3, dostosowanego do niskich osiągów. Zajmuje mniej miejsca niż pozostałe pojazdy terenowe Honda Utility. Honda FourTrax Recon jest dostępna w modelu podstawowym i innym (Recon ES) z programem Honda Electric Shift, który umożliwia zmianę biegu na wyższy lub niższy za pomocą dwóch przycisków zamontowanych na kierownicy.